Search OpenSanctions

Advanced

Law Enforcement Forces of the Islamic Republic of Iran

Sanctioned entity
Law Enforcement Forces of the Islamic Republic of Iran is subject to sanctions. See the individual program listings below.
TypeOrganization[sources]
NameAz Iráni Iszlám Köztársaság Bűnüldöző Erői · Az Iráni Iszlám Köztársaság Bűnüldöző Erői Együttműködési Alapítvány · Den Islamiske Republik Irans retshåndhævende styrker · Den Islamiske Republik Irans retshåndhævende styrkers Cooperation Foundation · Donucovací orgány Íránské islámské republiky · 57 more...[sources]
Other nameFARAJA · Fondation de coopération NAJA · IRAN'S LAW ENFORCEMENT FORCES · IRANIAN POLICE · NAJA · 2 more...[sources]
Legal formfondation de coopération associée aux forces de l’ordre de la République islamique[sources]
CountryIran[sources]
Statusnot available[sources]
Source linkgels-avoirs.dgtresor.gouv.fr · gels-avoirs.dgtresor.gouv.fr · sanctionssearch.ofac.treas.gov[sources]
Created at[sources]
Last changedLast checkedFirst seen

Descriptions

Entités associées: Forces de l’ordre de la République islamique d’Iran (également connues sous le nom de NAJA; FARAJA) - La Fondation de coopération des forces de l’ordre de la République islamique d’Iran est une structure économique contrôlée par les forces de l’ordre de la République islamique (également connues sous l’abréviation NAJA) inscrites sur les listes de l’UE, et elle exerce des activités dans les secteurs iraniens de l’énergie, de la construction, des services, des technologies et de la banque. La Fondation de coopération des forces de l’ordre de la République islamique d’Iran est un bras financier important desdites forces de l’ordre; elle consiste de facto en une holding financière qui fournit et achemine des fonds, et qui est utilisée pour contourner les sanctions. En outre, la Fondation de coopération fait partie, avec ses filiales, des quelques fournisseurs exclusivement impliqués dans la fabrication et l’importation d’équipements utilisés pour réprimer les manifestations en Iran. La Fondation de coopération des forces de l’ordre de la République islamique d’Iran fournit donc des ressources financières et des équipements pour la répression auxdites forces de l’ordre, qui font usage de ce soutien pour commettre de graves violations des droits de l’homme. La Fondation de coopération des forces de l’ordre de la République islamique d’Iran est donc responsable de graves violations des droits de l’homme en Iran.

French Freezing of Assets,

Les forces de l’ordre de la République islamique d’Iran sont une force de police en uniforme. Les violations flagrantes et graves des droits de l’homme commises par ces forces de l’ordre, telles que les tirs aveugles à balles réelles sur des manifestants pacifiques, y compris des enfants, ont été largement documentées depuis le début des manifestations autour de la mort de Mahsa Amini à la mi-septembre 2022. Plus de 70 manifestants sont morts et des centaines ont été gravement blessés, dont des enfants. Depuis le début des manifestations, les forces de police ont également détenu arbitrairement de nombreux défenseurs des droits de l’homme et journalistes. Par conséquent, les forces de l’ordre de la République islamique d’Iran portent la responsabilité de graves violations des droits de l’homme en Iran.

French Freezing of Assets,

Relationships

Data sources

Canadian Special Economic Measures Act Sanctions4,214

Sanctions imposed by Canada on specific countries, organizations, or individuals under the Special Economic Measures Act (SEMA) and JVCFOA.

Canada · Global Affairs Canada

Belgian Financial Sanctions6,285

Belgium extends the European FSF sanctions list on the basis of a national terrorist list, issued by the National Security Council.

Belgium · Federal Public Service Finance

US OFAC Specially Designated Nationals (SDN) List28,284

The primary United States' sanctions list, specially designated nationals (SDN) part.

United States · Office of Foreign Assets Control (OFAC)

EU Financial Sanctions Files (FSF)6,057

As part of the Common Foreign Security Policy the European Union publishes a sanctions list that is implemented by all member states.

European Union · European External Action Service

French Freezing of Assets6,257

The register lists all persons, entities and vessels subject to asset freezing measures in force on French territory, pursuant to national, European and international (UN) provisions.

France · Ministry of Economy, Finance, and Recovery

US Trade Consolidated Screening List (CSL)18,550

The Consolidated Screening List (CSL) is a list of parties for which the United States Government maintains restrictions on certain exports, reexports, or transfers of items.

United States · Department of the Commerce - International Trade Administration


Source data IDs: NK-DisDzFCbcozch3MqwcL9Qf · fr-ga-6416 · ca-sema-1-1-13-ir-the-law-enforcement-forces-lef · NK-PSGUWyv97depHvunbBPMM3 · eu-fsf-eu-9645-0 · fr-ga-5022 · ofac-12763 · eu-fsf-eu-8937-68

For experts: raw data explorer