Search OpenSanctions

Advanced

Youssef POURANVARI

Sanctioned entity
Youssef POURANVARI is subject to sanctions. See the individual program listings below.
TypePerson[sources]
NamePOURANVARI, Yoosef · Yoosef Pouranvari · Yousef Pouranvari · Youssef POURANVARI · Youssuf POURANVARI · 1 more...[sources]
Other namePOURANVARI Youssuf · Yousef Pouranvari[sources]
Birth date[sources]
Place of birthTehran, IRAN (ISLAMIC REPUBLIC OF) · Téhéran[sources]
Gendermale[sources]
NationalityIran[sources]
CountryIran[sources]
First nameYoosef · Yousef · Youssef · Youssuf · یوسف[sources]
ID Number0492699836[sources]
Last namePOURANVARI · POURANVARI · Pouranvari · پورانواری[sources]
PositionDirecteur du département des programmes et de la programmation de la principale chaîne en langue étrangère de la radio-télévision de la République islamique d’Iran (IRIB) · Director of the Programs and Scheduling Department at the Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB) foreign language flagship channel[sources]
AddressTehran[sources]
Source linkgels-avoirs.dgtresor.gouv.fr · sanctionssearch.ofac.treas.gov[sources]
Created at[sources]
Last changedLast checkedFirst seen

Descriptions

Associated entities: Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB)

Belgian Financial Sanctions,

Associated entities: Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB)

EU Financial Sanctions Files (FSF),

Associated entities: Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB)

EU Consolidated Travel Bans,

Entités associées: radio-télévision de la République islamique d’Iran (IRIB) - Youssef Pouranvari est le directeur du département des programmes et de la programmation de la principale chaîne en langue étrangère de la radio-télévision de la République islamique d’Iran (IRIB). En tant que conglomérat médiatique d’État du gouvernement iranien, l’IRIB détient le monopole des services de télévision et de radio en Iran et joue un rôle central dans la restriction de l’exercice du droit à la liberté d’expression et l’entrave à la libre circulation de l’information en Iran par le biais de la censure. L’IRIB produit, promeut et diffuse de la propagande gouvernementale en Iran et à l’étranger. De plus, l’IRIB diffuse régulièrement des accusations fausses et sans fondement à l’encontre de citoyens iraniens, de binationaux et d’étrangers, et a recours à de fausses nouvelles à des fins de désinformation et pour accuser à tort des personnes considérées comme étant des ennemis du régime. L’IRIB coopère également de manière intensive avec les agences de sécurité et de renseignement, notamment le ministère iranien du renseignement et de la sécurité (MOIS) et le corps des gardiens de la révolution islamique (IRGC), afin d’obtenir et de diffuser publiquement des aveux forcés d’Iraniens, de binationaux et de détenus étrangers. Des témoignages et d’autres éléments de preuve font état du recours à la torture, tant physique que psychologique, à des menaces contre les membres de la famille et à des traitements dégradants visant à extorquer des aveux sous la contrainte. Depuis 2009, les programmes de l’IRIB ont diffusé des centaines de confessions forcées ainsi que des contenus diffamatoires à l’encontre de centaines d’autres personnes. L’IRIB utilise notamment les confessions forcées pour faire passer les binationaux et les étrangers pour des espions, diaboliser les militants des droits de l’homme et légitimer la répression à l’encontre de groupes religieux minoritaires comme la communauté baha’ie. En sa qualité de directeur du département des programmes et de la programmation de la principale chaîne en langue étrangère de l’IRIB, Youssef Pouranvari contribue à la répression contre des manifestants pacifiques, des journalistes, des défenseurs des droits de l’homme, des étudiants ou d’autres personnes qui s’expriment pour défendre leurs droits légitimes. Il est donc responsable de graves violations des droits de l’homme en Iran.

French Freezing of Assets,

Relationships

Data sources

EU Financial Sanctions Files (FSF)6,054

As part of the Common Foreign Security Policy the European Union publishes a sanctions list that is implemented by all member states.

European Union · European External Action Service

EU Consolidated Travel Bans3,894

Consolidated information about individuals who have been banned from traveling to the European Union, released as part of the EU Sanctions Map.

European Union · Estonian Presidency of the Council of the EU

US OFAC Specially Designated Nationals (SDN) List28,480

The primary United States' sanctions list, specially designated nationals (SDN) part.

United States · Office of Foreign Assets Control (OFAC)

US Trade Consolidated Screening List (CSL)18,647

The Consolidated Screening List (CSL) is a list of parties for which the United States Government maintains restrictions on certain exports, reexports, or transfers of items.

United States · Department of the Commerce - International Trade Administration

Canadian Special Economic Measures Act Sanctions4,244

Sanctions imposed by Canada on specific countries, organizations, or individuals under the Special Economic Measures Act (SEMA) and JVCFOA.

Canada · Global Affairs Canada

Belgian Financial Sanctions6,315

Belgium extends the European FSF sanctions list on the basis of a national terrorist list, issued by the National Security Council.

Belgium · Federal Public Service Finance

French Freezing of Assets6,265

The register lists all persons, entities and vessels subject to asset freezing measures in force on French territory, pursuant to national, European and international (UN) provisions.

France · Ministry of Economy, Finance, and Recovery


Source data IDs: eu-fsf-eu-9482-55 · ca-sema-2-1-62-ir-yousef-pouranvari · eu-tb-logical-148345 · fr-ga-6368 · ofac-39937

For experts: raw data explorer