Search OpenSanctions

Advanced

HONG Yong Chil

Sanctioned entity
HONG Yong Chil is subject to sanctions. See the individual program listings below.
TypePerson[sources]
NameHONG Yong Chil · Yong Chil HONG · Yong Chil Hong · 홍영칠[sources]
Birth datenot available[sources]
Gendermale[sources]
NationalityNorth Korea[sources]
First nameYong · Yong Chil[sources]
Last nameHONG · Hong[sources]
Second nameChil[sources]
PositionDirecteur adjoint au département de l'industrie des munitions (MID) · Vice Director of the Munitions Industry Department (MID)[sources]
Source linkgels-avoirs.dgtresor.gouv.fr[sources]
Created at[sources]
Modified on[sources]
Last changedLast checkedFirst seen

Descriptions

Vice-directeur du Département de l’industrie des munitions (MID). Le MID — désigné par le Conseil de sécurité des Nations unies le 2 mars 2016 — est impliqué dans des aspects essentiels du programme de missiles de la RPDC. Le MID est chargé de superviser la mise au point des missiles balistiques de la RPDC, notamment les programmes de recherche et développement. Le Second Economic Committee (deuxième Comité économique) et le Second Academy of Natural Sciences (deuxième Académie des sciences naturelles) — également désignés en août 2010 — relèvent du département de l’industrie des munitions (MID). Hong a été décrit en 2019 comme l’un des haut responsables dans le domaine des sciences de la défense nationale. Il a accompagné Kim Jong Un au lancement d’un nouveau type d’arme tactique guidée et à l’inspection d’un nouveau type de sous-marin en construction. Il a été l’un des scientifiques félicités par Kim Jong Un en 2017 pour le lancement du missile balistique intercontinental Hwasong-15 (ICBM) et a assisté aux essais antérieurs des moteurs et à d’autres lancements balistiques. En 2016, il a accompagné Kim Jong Un à une réunion avec des scientifiques au cours de laquelle il a été question de recherches visant à l’installation d’ogives nucléaires sur des missiles tactiques et stratégiques. Il est possible qu’il ait joué un rôle important dans l’essai nucléaire du 6 janvier 2016 en RPDC. À ce titre, il est responsable, sous forme d’appui ou d’encouragement, des programmes de la RPDC en rapport avec les armes nucléaires, les missiles balistiques ou d’autres armes de destruction massive

French Freezing of Assets,

Relationships

Data sources

Belgian Financial Sanctions6,315

Belgium extends the European FSF sanctions list on the basis of a national terrorist list, issued by the National Security Council.

Belgium · Federal Public Service Finance

French Freezing of Assets6,267

The register lists all persons, entities and vessels subject to asset freezing measures in force on French territory, pursuant to national, European and international (UN) provisions.

France · Ministry of Economy, Finance, and Recovery

EU Consolidated Travel Bans3,894

Consolidated information about individuals who have been banned from traveling to the European Union, released as part of the EU Sanctions Map.

European Union · Estonian Presidency of the Council of the EU

EU Financial Sanctions Files (FSF)6,054

As part of the Common Foreign Security Policy the European Union publishes a sanctions list that is implemented by all member states.

European Union · European External Action Service

UK HMT/OFSI Consolidated List of Targets5,891

The United Kingom's consolidated international sanctions list.

United Kingdom · Office of Financial Sanctions Implementation


Source data IDs: eu-tb-logical-108657 · fr-ga-2462 · eu-fsf-eu-4211-91 · gb-hmt-13372

For experts: raw data explorer