Search OpenSanctions

Advanced

Ntechlab

Person of interest · Sanctioned entity
Ntechlab is subject to sanctions. See the individual program listings below.
TypeOrganization[sources]
NameNTechLab · NtechLab · Ntechlab · Нтехлаб[sources]
Other nameНтехлаб[sources]
Legal formnot available[sources]
CountryRussia[sources]
E-Mailinfo@ntechlab.ru[sources]
Phone+74991102254[sources]
Websitentechlab.ru · www.ntechlab.ru[sources]
Statusnot available[sources]
Address127055, Russian Federation, Moscow, Novolesnaya str. 2, pom. 1/3 (BC "Brigantina Hall") · 127055, Российская Федерация, г. Москва, ул. Новолесная, д. 2, пом. 1/3 (БЦ "Бригантина Холл") · 127055, Російська Федерація, м. Москва, вул. Новолісна, буд. 2, пом. 1/3 (БЦ "Бригантина Хол")[sources]
Source linkgels-avoirs.dgtresor.gouv.fr · sanctions.nazk.gov.ua[sources]
Created at[sources]
Last changedLast checkedFirst seen

Descriptions

NtechLab est une entreprise russe de technologie de reconnaissance faciale. Elle a coopéré avec le département des technologies de l'information de la ville de Moscou sur le développement du système de reconnaissance faciale de Moscou. Les données issues du système de reconnaissance faciale sont transmises aux unités répressives de la direction principale des affaires intérieures de la ville de Moscou. La direction principale des affaires intérieures de la ville de Moscou a utilisé le système de reconnaissance faciale de Moscou comme outil de répression. Elle l'a utilisé pour surveiller et arbitrairement placer en détention des journalistes indépendants et des militants de l'opposition qui ont participé à des manifestations pacifiques en soutien à Alexeï Navalny, contre la corruption du gouvernement russe et contre l'invasion de l'Ukraine par la Russie. Le système de reconnaissance faciale a également été utilisé par la direction principale des affaires intérieures de la ville de Moscou pour retrouver et placer en détention des conscrits cherchant à se soustraire à la mobilisation en vue de la guerre d'agression menée par la Russie contre l'Ukraine. Par conséquent, NtechLab est responsable d'avoir apporté un soutien technique ou matériel à de graves violations des droits de l'homme en Russie, y compris d'arrestations ou de détentions arbitraires, ainsi que de violations de la liberté de réunion pacifique et d'association ou d'atteintes à cette liberté.

French Freezing of Assets,

Relationships

Data sources

EU Financial Sanctions Files (FSF)6,061

As part of the Common Foreign Security Policy the European Union publishes a sanctions list that is implemented by all member states.

European Union · European External Action Service

Ukraine NABC Sanctions Tracker39,890

A list of suggested Russia-related sanctions targets composed by the Ukrainian anti-corruption agency.

Ukraine · National Agency on Corruption Prevention

Belgian Financial Sanctions6,321

Belgium extends the European FSF sanctions list on the basis of a national terrorist list, issued by the National Security Council

Belgium · Federal Public Service Finance

French Freezing of Assets6,298

The register lists all persons, entities and vessels subject to asset freezing measures in force on French territory, pursuant to national, European and international (UN) provisions.

France · Ministry of Economy, Finance, and Recovery


Source data IDs: ua-nazk-company-10410 · fr-ga-6810 · eu-fsf-eu-10427-1

For experts: raw data explorer