Search OpenSanctions

Advanced

Gabriel Moses LOKUJO

Sanctioned entity
Gabriel Moses LOKUJO is subject to sanctions. See the individual program listings below.
TypePerson[sources]
NameGabriel Moses LOKUJO[sources]
Birth datenot available[sources]
Gendermale[sources]
NationalitySouth Sudan[sources]
First nameGabriel Moses[sources]
Last nameLOKUJO[sources]
PositionMajor General of the South Sudan People's Defense Forces (SSPDF) · général de division des Forces de défense populaires du Soudan du Sud (FDPSS)[sources]
Source linkgels-avoirs.dgtresor.gouv.fr[sources]
Created at[sources]
Last changedLast checkedFirst seen

Descriptions

Général de division des Forces de défense populaires du Soudan du Sud (FDPSS). Gabriel Moses Lokujo est responsable de graves violations des droits de l’homme au Soudan du Sud, en particulier d’exécutions et d’assassinats extrajudiciaires, sommaires ou arbitraires. En mai 2020, trois officiers de l’Armée populaire de libération du Soudan dans l’opposition (APLS-O) ont été enlevés et exécutés sur ordre du général de division Lokujo. Le général de division Lokujo a fait défection de l’ALPS-O en septembre 2020 pour se rallier aux FDPSS et il est responsable des heurts qui ont suivi dans le centre de formation de Moroto dans le sud de l’Équatoria central. À la suite de ces heurts, plusieurs morts et blessés ont été signalés de part et d’autre au cours du dernier trimestre de 2020 et des civils ont également été déplacés, surtout dans le comté de Kajo Keji, dans l’État d’Équatoria central. Les troupes du général de division Lokujo sont restées dans la zone, où de nouveaux affrontements ont été signalés et où la sûreté et la sécurité de la population civile continuent d’être menacées.

French Freezing of Assets,

Relationships

Data sources

EU Financial Sanctions Files (FSF)6,054

As part of the Common Foreign Security Policy the European Union publishes a sanctions list that is implemented by all member states.

European Union · European External Action Service

Belgian Financial Sanctions6,315

Belgium extends the European FSF sanctions list on the basis of a national terrorist list, issued by the National Security Council.

Belgium · Federal Public Service Finance

EU Consolidated Travel Bans3,894

Consolidated information about individuals who have been banned from traveling to the European Union, released as part of the EU Sanctions Map.

European Union · Estonian Presidency of the Council of the EU

French Freezing of Assets6,265

The register lists all persons, entities and vessels subject to asset freezing measures in force on French territory, pursuant to national, European and international (UN) provisions.

France · Ministry of Economy, Finance, and Recovery


Source data IDs: eu-tb-logical-128293 · eu-fsf-eu-6261-39 · fr-ga-3497

For experts: raw data explorer